BASELWORLD: Σαν νέος Φοίνικας αναγεννάται από τις στάχτες

Λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι, αναγγέλθηκε η διαδικτυακή conference της διοργάνωσης της BASELWORLD διά στόματος του Διευθύνοντος Συμβούλου Michel Loris-Melikoff, και λάβαμε ένα Δελτίο Τύπου  μέσω του οποίου θέλησαν να μας ξανασυστηθούν.

BASELWORLD IS BACK? Εγώ βάζω ένα ερωτηματικό.

Η BASELWORLD πραγματοποιήθηκε για τελευταία φορά το 2019. Τώρα, θα πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο / Απρίλιο του 2022 και θα είναι πολύ διαφορετική. Αντί να επικεντρώνεται στην εντυπωσιακή εμφάνιση των πολυτελών εμπορικών σημάτων στον τομέα ρολογιών, κοσμημάτων και πολύτιμων λίθων, η νέα BASELWORLD θα είναι κυρίως μια πλατφόρμα B2B για την μεσαία κατηγορία του τομέα πολυτελείας. Η νέα έκθεση θα συνδυάζει τις τάσεις στην αγορά μάρκετινγκ με τις ανάγκες ολόκληρης της αγοράς στη μεσαία και υψηλή κατηγορία της βιομηχανίας ρολογιών, κοσμημάτων και πολύτιμων λίθων.

«Αφού η Πανδημία της COVID-19, σταμάτησε την BASELWORLD τα τελευταία δύο χρόνια, πήραμε τον απαιτούμενο  χρόνο για να μιλήσουμε με τους συνεργάτες και τους εκθέτες μας», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος της BASELWORLD Michel Loris-Melikoff.

Ένα πράγμα έγινε πολύ σαφές: το brand name BASELWORLD πρέπει να παραμείνει, αλλά και πρέπει να αλλάξει επί της ουσίας. Ενώ η BASELWORLD ήταν ο σημαντικότερος ετήσιος τόπος συνάντησης για τις μάρκες πολυτελείας στη βιομηχανία ρολογιών, κοσμημάτων και πολύτιμων λίθων, η νέα BASELWORLD θα είναι μια πλατφόρμα στην οποία οι μικρότεροι κατασκευαστές ρολογιών και κοσμημάτων και εμπόρων πολύτιμων λίθων μπορούν να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους και οι λιανοπωλητές θα έχουν εύκολη πρόσβαση στην ποικιλία των κατασκευαστών. Η BASELWORLD θα γίνει μια ψηφιακή πλατφόρμα, που θα συμπληρώνεται από παράλληλες ζωντανές εκδηλώσεις, οι οποίες θα είναι διαθέσιμες στη βιομηχανία κοσμημάτων, ρολογιών και πολύτιμων λίθων όλο το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο, παγκοσμίως.

Αφού μας έκλεισε ραντεβού για τις 31 Μαρτίου του 2022, ο Michel Loris-Melikoff κατάληξε λέγοντας:

«Όλοι θα συναντηθούν στην πλατφόρμα μας. Οι μάρκες, οι κατασκευαστές, οι λιανοπωλητές, οι συλλέκτες και τα μέσα ενημέρωσης. Θα προσφέρουμε ελκυστικές συνθήκες και τιμές για όλες τις μάρκες που θέλουν να επωφεληθούν από αυτήν τη μοναδική πλατφόρμα».

Είναι γνωστή η θέση μου σχετικά με τις εκθέσεις και μάλιστα τις φυσικές εκθέσεις, στις οποίες είχα την τύχη να ζήσω ανεπανάληπτες εμπειρίες για περισσότερο από 20 χρόνια.

Ποτέ δεν έκρυψα ότι μου λείπει η πραγματική επικοινωνία και δεν αμφισβήτησα την αξία και σημασία των παραδοσιακών εκθέσεων.

Όσο και να ζούμε στην εποχή του Διαδικτύου, την πραγματική γνώση του αντικειμένου δεν μπορείς να την αντικαταστήσεις με καμία διαδικτυακή παρουσίαση.

Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι η τελευταία διεξαγωγή της περίφημης «Basel Fair», της διάσημης εμπορικής έκθεσης που ιδρύθηκε το 1917, έλαβε χώρα το 2019. Οι διαρθρωτικές αλλαγές στη βιομηχανία των ρολογιών, η ψηφιοποίησή της, καθώς και η διακοπή της λόγω της πανδημίας αναγκάζουν τον ιστορικό παίκτη, και εν προκειμένω το MCH Group,  να ανακαλύψει ξανά τον εαυτό τους. Οι διοργανωτές ανακοινώνουν μια έκθεση που θα είναι «πολύ διαφορετική» από αυτή που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα και πολύ περισσότερο τα τελευταία έξι χρόνια.

Πως όμως θα αποκαταστήσουν την χαμένη εμπιστοσύνη και αξιοπιστία ενός αιώνα;

ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΟ ΑΔΕΞΙΟΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ;

  • Από την πολύφερνη και πολλά υποσχόμενη HourUniverse που τελικά έγινε BASELWORLD…
  • Από την λανθασμένη διαχείριση κρίσης το 2020, που οδήγησε τους μεγαλύτερους εκθέτες, όπως Rolex, Patek Philippe, Chopard, Tudor και Chanel, στην πόρτα της εξόδου και τελικά στην αγκαλιά της έκθεσης Watches and Wonders στην Γενεύη;
  • Από την δημιουργία μιάς ακόμη έκθεσης, της LVMH Watch Week , με τις μάρκες του LVMH, Bulgari, TAG Heuer, Hublot και Zenith και που φημολογείται ότι και αυτές οδεύουν προς το Watches and Wonders Geneva του 2022;
  • Και τέλος από την διαβεβαίωση από τα πλέον επίσημα χείλη του Michel Loris-Melikoff ότι μιλά τακτικά και ενημερώνει για όλες τις κινήσεις της BASELWORLD τον Nick Hayek, πρόεδρο της Swatch Group. Ειρήσθω εν παρόδω, θυμίζω ότι ουσιαστικά η απαρχή της κατάρρευσης της BASELWORLD  ήταν η αποχώρηση το 2018 των μαρκών του Swatch Group από την Βασιλεία…

Οι ισορροπίες φαίνεται ότι ήταν η “Αχίλλειος πτέρνα” της διοργανώτριας της BASELWORLD. Ας ευχηθούμε τώρα να τις βρει!

We will be in touch!

More Stories
Η Samsung ανακοινώνει το Gear S2 smartwatch