H IWC αποκαλύπτει το επαναστατικό Big Pilot’s Watch Shock Absorber «XPL»

Μια σπουδαία τεχνική εξέλιξη μάς έρχεται από τα εργαστήρια του Schaffhausen, που παρουσιάζουν φέτος το πρώτο ρολόι με το νέο, πατενταρισμένο σύστημα απορρόφησης κραδασμών SPRIN-g PROTECT®.

Βασισμένο σε ένα προβολοειδές ελατήριο ανάρτησης του μηχανισμού στο εσωτερικό της κάσας, το «ελατήριο» αυτό είναι το πρώτο προϊόν του IWC Experimental, του νέου τμήματος μηχανικής της manufacture, που φιλοδοξεί να οδηγήσει τις εξελίξεις σε τομείς όπως τα προηγμένα υλικά και η προστασία έναντι των δυνάμεων G. Η ανάπτυξη του SPRIN-g PROTECT® διήρκεσε οκτώ χρόνια, ενώ όχημα για το ντεμπούτο του είναι ένα ρολόι pilot, φυσικό περιβάλλον του οποίου είναι ο περιορισμένος χώρος του κόκπιτ, γεμάτος αιχμηρά μεταλλικά αντικείμενα.

Όπως όλων των ειδών τα «αμορτισέρ», επιτρέπει στο αντικείμενο που προστατεύει (τον μηχανισμό στην προκειμένη περίπτωση) να συνεχίσει να λειτουργεί για μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου μετά από την πρόσκρουση, ώστε στη συνέχεια να σταματήσει με πιο ελεγχόμενο και ήπιο τρόπο μέσα στην κάσα. Είναι δε ικανό να τον προστατεύει από επιταχύνσεις άνω των 30.000 G, την ώρα που στο πιλοτήριο οι επιταχύνσεις είναι μεταξύ 300 και 1.000 G.

Η επίδοση αυτή επιτυγχάνεται χάρη στο τέλειο σχήμα του ελατηρίου, σχεδιασμένου έτσι ώστε η τυχόν καταπόνηση να κατανέμεται ομοιόμορφα σε όλο το μήκος και το πλάτος του. Εξίσου σημαντικός παράγοντας είναι η κατασκευή του από ένα είδος άμορφου μετάλλου (BMG), που είναι πολύ πιο ελαστικό από τα συμβατικά μέταλλα. Βεβαίως, η ελάττωση της μάζας του ίδιου του μηχανισμού είναι κρίσιμης σημασίας για την επίδοση του όλου συστήματος: εξαρτήματα όπως η πλατίνα του in-house Caliber 32115, που εξοπλίζει αυτό το ρολόι, είναι κατασκευασμένα από ένα κράμα αλουμινίου υψηλής τεχνολογίας, το οποίο χρησιμοποιείται και στην αεροδιαστημική, καθώς είναι εξαιρετικά ελαφρύ και άκαμπτο.

Προκειμένου να δοκιμάσει το σύστημα SPRIN-g PROTECT® σε ρεαλιστικές συνθήκες, η IWC συνεργάστηκε με την ομάδα Μηχανικής Θραύσεων και Κρούσεων στο Εργαστήριο Cavendish του Πανεπιστημίου του Cambridge, οι επιστήμονες της οποίας χρησιμοποίησαν μεθόδους μέτρησης με λέιζερ και βίντεο-εγγραφή υψηλής ταχύτητας για να αναλύσουν τις επιδράσεις των χτυπημάτων στον μηχανισμό. Στη διάρκεια αυτών των δοκιμών, οι μηχανισμοί με σύστημα προστασίας SPRIN-g PROTECT® επιβίωσαν αλώβητοι από επιταχύνσεις άνω των 30.000 G.

Το Big Pilot’s Watch Shock Absorber «XPL» (εκ του «Experimental») αναβαθμίζει το εμβληματικό design της σειράς Big Pilot’s, προσθέτοντας νέα φινιρίσματα και σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Η κάσα του ρολογιού είναι κατασκευασμένη από Ceratanium®, ένα αποκλειστικό στην IWC υλικό, το οποίο συνδυάζει τις ιδιότητες του τιτανίου και του κεραμικού: χαμηλό βάρος, στιβαρότητα και υψηλή αντοχή στις γρατσουνιές. Νέο είναι και το ολόμαυρο καντράν, πίσω από το οποίο διακρίνονται στοιχεία του μηχανισμού, με το σύστημα απορρόφησης κραδασμών σε πρώτο πλάνο. Σημειώστε πως, λόγω της πολύπλοκης διαδικασίας κατασκευής του, η ετήσια παραγωγή του ρολογιού θα περιοριστεί στα 10 κομμάτια.

Περισσότερες πληροφορίες για την IWC εδώ.

More Stories
Harry Winston Project Z15: Mια σύγχρονη ερμηνεία ενός regulator watch