"Ανοίγουμε τον δρόμο για τα επόμενα 160 χρόνια."

Frédéric Arnault: Ο νέος CEO της TAG Heuer μιλά αποκλειστικά στο Chronos Plus

O νεότερος CEO στη βιομηχανία του ρολογιού στην πρώτη του συνέντευξη μετά την ανάληψη των καθηκόντων του στην TAG Heuer.

Τρία χρόνια μετά την προσχώρησή του στην TAG Heuer, με αντικείμενο τη στρατηγική επανατοποθέτησή της, ο γιος του προέδρου της LVMH παρέλαβε τον περασμένο Ιούλιο το τιμόνι της μάρκας, με τη φιλοδοξία και την προοπτική να την οδηγήσει σ’ ένα αύριο που τιμά το παρελθόν και υποδέχεται με αυτοπεποίθηση το μέλλον. Λίγους μήνες μετά την άνοδό του στο πόστο του CEO της TAG Heuer (και την προαγωγή του προκατόχου της, Stéphane Bianchi, στη θέση CEO του τμήματος Ωρολογοποιίας και Κοσμηματοποιίας του ομίλου), ο Frédéric Arnault είναι ήδη έτοιμος να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις.

Ων στέλεχος της TAG Heuer από το 2017, ήταν αναπόφευκτη η άνοδός σας στη θέση του CEO μετά την προαγωγή του Stéphane Bianchi στο πόστο του τμήματος Ωρολογοποιίας και Κοσμηματοποιίας της LVMH;

Στη διάρκεια της θητείας του Stéphane Bianchi ως CEO, συνεργαστήκαμε στενά σε όλα τα θέματα που αφορούν την TAG Heuer. Επιπλέον, ήμουν επικεφαλής της ανάπτυξης του Connected, καθώς και του ψηφιακού μετασχηματισμού της εταιρείας. Η μετάβαση ήταν ομαλή όταν αναλάβαμε τον Ιούλιο τους νέους ρόλους μας. Εννοείται ότι παραμένουμε σε στενή επαφή στο πλαίσιο του τμήματος ωρολογοποιίας και κοσμηματοποιίας του ομίλου LVMH.

Είναι όμως αρκετά ασυνήθιστο να βλέπουμε έναν τόσο νέο άνθρωπο σε καθήκοντα ηγέτη σε μια παραδοσιακά συντηρητική βιομηχανία. Εσείς νιώθετε αυτοπεποίθηση στον νέο σας ρόλο;

Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι ο ιδρυτής της εταιρείας, Edouard Heuer, ήταν μόλις 20 όταν ξεκίνησε την επιχείρηση και ο γιος, ο εγγονός και ο δισέγγονός του (ο Charles-Auguste, ο Charles-Edouard και ο Jack Heuer) ήταν όλοι λίγο πάνω από τα 20 όταν έγιναν CEO. Μου αρέσει να σκέφτομαι ότι μοιραζόμαστε μια παρόμοια επιχειρηματική νοοτροπία, γεγονός που -πολύ περισσότερο απ’ ό,τι η ηλικία- είναι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη της μάρκας. Ήρθα στην TAG Heuer επειδή είδα τεράστιες δυνατότητες. Ήδη, έχουμε ενεργοποιήσει πολλά φιλόδοξα projects: κατ’ αρχάς το Connected, με τη δική μας, in-house τεχνογνωσία, αλλά και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας, νέες εμπειρίες στο Δίκτυο και το ηλεκτρονικό εμπόριο, ένα επαναπροσδιορισμένο μοντέλο δράσης, νέες συνεργασίες και συναρπαστικά μηχανικά λανσαρίσματα όπως το Carrera. Όλα αυτά, αλλά και, για να το επεκτείνουμε, η μακροπρόθεσμη ελκυστικότητα της μάρκας, επιτυγχάνονται μόνο με μια ευέλικτη ομάδα, αποτελούμενη από ανθρώπους διαφορετικών ηλικιών, εθνικοτήτων και υποβάθρου. Είμαι ευγνώμων για όλα τα διαφορετικά ταλέντα με τα οποία έχω την ευκαιρία να συνεργάζομαι.

“Η καινοτομία είναι το στοιχείο μας εδώ στην TAG Heuer. Δεν φοβόμαστε, λοιπόν, να εξερευνήσουμε νέες τεχνολογίες και τεχνικές, αν αυτές προσδίδουν αξία στα προϊόντα και τους πελάτες μας.”

Στα τρία χρόνια της θητείας σας στη manufacture υπήρξατε ο άνθρωπος που την οδήγησε στο λανσάρισμα του Connected τρίτης γενιάς. Κατά πόσο ένα πολυτελές smartwatch είναι αντιπροσωπευτικό προϊόν μιας παραδοσιακής manufacture σαν την TAG Heuer;

Τα smartwatches παρουσιάζονται συχνά ως απειλή για τη βιομηχανία μας. Ωστόσο, στην TAG Heuer τουλάχιστον, δεν υπάρχει ανταγωνισμός ανάμεσα στο connected και το μηχανικό ρολόι. Στην πραγματικότητα, το Connected μάς συνδέει με την πλούσια ιστορία μας, μια ιστορία 160 χρόνων καινοτομίας στη μέτρηση του χρόνου και των επιδόσεων, και εκφράζει το DNA της μάρκας μ’ ένα νέο, σύγχρονο τρόπο. Φυσικά, τα παραδοσιακά ρολόγια παραμένουν, μακροπρόθεσμα, η κύρια δραστηριότητά μας, ωστόσο το Connected αντιπροσωπεύει καθαρά αυξητικά έσοδα, ένα νέο κοινό που πλησιάζει τη μάρκα, κι έναν ισχυρό μοχλό που μας οδηγεί στην καινοτομία, στην οποία θα συνεχίσουμε να επενδύουμε. Είμαι περήφανος για το κατόρθωμα της ομάδας μας να δημιουργήσει μια υπερσύγχρονη ψηφιακή εμπειρία, εστιασμένη στον αθλητισμό και τις επιδόσεις, διατηρώντας παράλληλα τα εξαιρετικά υψηλά στάνταρντ της παράδοσης της ωρολογοποιίας, από την ποιότητα και την επιλογή των ευγενών υλικών ως τα κομψά φινιρίσματα με το χέρι. Η επιτυχία του νέου Connected εδραιώνει τον ηγετικό ρόλο μας στην υπό άνθιση κατηγορία του πολυτελούς smartwatch. Και ειλικρινά πιστεύω ότι η TAG Heuer είναι η μάρκα που έχει περισσότερο απ’ όλες το δικαίωμα να ακολουθήσει αυτό τον δρόμο. Να περιμένετε ακόμη περισσότερα από εμάς στα χρόνια που έρχονται.

Είναι λοιπόν αυταπόδεικτο ότι θα συνεχίσετε να επενδύετε στο smartwatch; Μήπως θα είναι αυτό το νέο επίκεντρο της προσοχής στην TAG Heuer;

Το λανσάρισμα του πρώτου μας smartwatch το 2015 ήταν μια επανάσταση για τη βιομηχανία του ρολογιού. Από τότε, συνεχίζουμε να επενδύουμε στο Connected, ως πυλώνα των συλλογών μας μακροπρόθεσμα, πλάι σε εμβληματικά ρολόγια όπως το Carrera ή το Monaco. Κατά τον ίδιο τρόπο επενδύουμε σε μηχανικές τεχνικές αιχμής, ενώ επιπλέον έχουμε αναπτύξει τις τεχνολογικές μας δυνατότητες για το Connected, δημιουργώντας μια in-house ομάδα ειδικών που δημιουργούν την ψηφιακή εμπειρία του. Αυτοί οι πόροι είναι μοναδικοί στον κόσμο της παραδοσιακής ωρολογοποιίας και αντιπροσωπεύουν τεράστιες δυνατότητες για μελλοντικές εξελίξεις.

Ως νέος CEO της TAG Heuer καλείστε τώρα να διαχειριστείτε τη μετάβαση της manufacture στη μετά-Covid-19 εποχή. Ποια είναι η στρατηγική σας;

Η πρώτη μου χρονιά ως CEO επικεντρώνεται στην πλοήγηση εντός του μοναδικού μας επιχειρηματικού πλαισίου, αλλά και στη συνέχιση του έργου που ήδη έχουμε αρχίσει με στόχο να πυροδοτήσουμε την περαιτέρω ανάπτυξη και την καινοτομία στην TAG Heuer, με επίκεντρο τη μακροπρόθεσμη ελκυστικότητα της. Η κυρίαρχη πρόκληση είναι προς το παρόν η αβεβαιότητα, αλλά προσαρμοζόμαστε και διατηρούμε την ευελιξία μας. Έχουμε μεγάλα σχέδια που αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριο, τη λιανική, τη διαχείριση πελατειακών σχέσεων, την ψηφιακή επικοινωνία, αλλά κι ένα ισχυρό πρόγραμμα παραγωγής, που θα βελτιώσει τις κορυφαίες συλλογές μας. Στόχος μας είναι να δώσουμε πνοή στη μάρκα με δυναμικούς, συνεπείς και αυθεντικούς τρόπους, που θα διατηρήσουν τους υπάρχοντες πελάτες μας και θα έχουν απήχηση σε νέες κατηγορίες κοινού, συγκεκριμένα στις νεότερες γενιές και στις γυναίκες. Έχουμε επίσης πολλές δυνατότητες γεωγραφικής ανάπτυξης, στην Κίνα για παράδειγμα. Έχουμε πολλά να προσμένουμε!

“Η πολυτελής ωρολογοποιία έχει να κάνει με τη δημιουργικότητα, το συναίσθημα, την επιθυμία να ξεπεράσουμε τα όριά μας και να συνεχίσουμε να καινοτομούμε.”

Ας μιλήσουμε όμως και για την κρίση την οικονομική και το πώς επηρεάζει την αγορά πολυτελών προϊόντων. Ποια πιστεύετε πως είναι η θέση του πολυτελούς ρολογιού σ’ έναν κόσμο που ακόμη υπομένει τις επιπτώσεις μιας βαθιάς οικονομικής ύφεσης;

H Covid-19 έχει ξεκάθαρα επηρεάσει τη βιομηχανία, παύοντας την παραγωγή μας για μερικές εβδομάδες και κλείνοντας τα καταστήματα λιανικής και χονδρικής. Είμαι, ωστόσο, βέβαιος ότι η μάρκα θα τα καταφέρει και θα είναι πιο δυνατή από ποτέ. Διαπιστώνουμε θετικές τάσεις στις πλατφόρμες μας που αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά και στα καταστήματα από τότε που ξανάνοιξαν, με τις πωλήσεις να έχουν ξεπεράσει, εδώ και μερικές εβδομάδες, εκείνες του 2019. Το ενδιαφέρον, λοιπόν, για την Υψηλή Ωρολογοποιία δεν έχει μειωθεί. Αντιθέτως. Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι, με τα συναρπαστικά λανσαρίσματα, όπως το Carrera, που έχουμε προγραμματίσει μέχρι το τέλος της χρονιάς, θα κατορθώσουμε, τηρουμένων των αναλογιών, να κλείσουμε σ’ ένα ικανοποιητικό επίπεδο και να αρχίσουμε το 2021 με μια ισχυρή, ανοδική δυναμική.

Έχετε στον νου σας αλλαγές που, πέρα από το Connected, θα μπορούσαν να εκσυγχρονίσουν περαιτέρω τη μάρκα; Είστε, ας πούμε διατεθειμένοι να επενδύσετε στα υλικά υψηλής τεχνολογίας, όπως κάνουν τόσοι ανταγωνιστές σας;

Η καινοτομία είναι το στοιχείο μας εδώ στην TAG Heuer. Δεν φοβόμαστε, λοιπόν, να εξερευνήσουμε νέες τεχνολογίες και τεχνικές, αν αυτές προσδίδουν αξία στα προϊόντα και τους πελάτες μας. Στην πραγματικότητα, έχουμε ένα ολόκληρο τμήμα αφιερωμένο στην καινοτομία, το Ινστιτούτο TAG Heuer, το οποίο εστιάζει σ’ αυτές τις δυνατότητες. Παράλληλα, πιστεύουμε στον ανθρώπινο παράγοντα για να φέρει δημιουργικότητα, συναίσθημα, ακόμη και πάθος σε κάθε project. Για εμάς, η τεχνολογία και η τέχνη του χεριού ενισχύουν η μία την άλλη. Εννοείται ότι έχουμε την προσοχή μας στραμμένη στα υλικά και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε και να επινοήσουμε μια μοναδική σε εμάς εμφάνιση και αίσθηση. Μας ενδιαφέρουν οι κάσες, οι στεφάνες, τα καντράν, αλλά επενδύουμε επίσης στον σχεδιασμό μηχανισμών και στην καινοτομία. Το ελατήριο από άνθρακα Isograph, διαθέσιμο, για παράδειγμα, στο TAG Heuer Carrera H02T Nanograph, είναι ένα αληθινό θαύμα. Έχουμε ορισμένα από τα πιο κοφτερά επιστημονικά μυαλά στον κόσμο να εργάζονται πάνω σε δυνατότητες που δεν συνειδητοποιούμε καν, όπως η φυσική στερεάς κατάστασης, η ελαστική παραμόρφωση και τα υλικά νανοδομής, οπότε περιμένω με ενθουσιασμό αυτά που θα φέρει το μέλλον.

Το 2020, χρονιά που η TAG Heuer γιορτάζει τα 160ά γενέθλιά της, είδαμε την παραγωγή να εστιάζεται στο Carrera, με ειδικές επετειακές εκδόσεις. Είναι, λοιπόν, το Carrera, το πλέον εμβληματικό και ποθητό ρολόι TAG Heuer;

Το TAG Heuer Carrera είναι ένα εμβληματικό ρολόι και η ναυαρχίδα των συλλογών μας από το 1963, οπότε το δημιούργησε ο Jack Heuer. Αντιπροσωπεύει την κομψότητα, τον σύγχρονο χαρακτήρα και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αποφασίσαμε να γιορτάσουμε τα 160 χρόνια μας, επαναλανσάροντας τον πιο θρυλικό χρονογράφο μας με μια σειρά από περιορισμένες εκδόσεις, αλλά και με την κεντρική γκάμα, που αποτελείται από οκτώ κωδικούς. Ωστόσο, δεν ξεχνάμε τα άλλα εμβληματικά ρολόγια μας και θα δείτε περισσότερα και σε σχέση με το Monaco, για παράδειγμα, τους επόμενους μήνες. Ανοίγουμε τον δρόμο για τα επόμενα 160 χρόνια και θα είναι ένα συναρπαστικό ταξίδι!

Τι είναι αυτό που σας αρέσει περισσότερο στον χαρακτήρα της TAG Heuer; Ποιο είναι ας πούμε το αγαπημένο σας ρολόι TAG Heuer;

Κάθε εμβληματικό ρολόι της TAG Heuer διηγείται την ιστορία μιας διαφορετικής όψης της ταυτότητάς της: avant-garde, μηχανοκίνητος αθλητισμός, κομψότητα, καινοτομία, περιπέτεια και άλλα. Προσωπικά, φοράω περισσότερο το TAG Heuer Carrera και το Connected, ανάλογα με την περίσταση. Αυτή τη στιγμή, προτιμώ τον νέο χρονογράφο Carrera, που εκφράζει τις σχεδιαστές αρχές του Jack Heuer: απλότητα, αναγνωσιμότητα και διαχρονική κομψότητα, μαζί μ’ ένα τολμηρό αγωνιστικό πνεύμα.

Έχοντας διαπιστώσει τη δυναμική της ωρολογοποιίας σε καιρούς κρίσης, από την κρίση του quartz μέχρι τις σύγχρονες οικονομικές και όχι μόνο κρίσεις, πιστεύετε ότι η τέχνη αυτή είναι διαχρονική;

Απόλυτα. Η πολυτελής ωρολογοποιία έχει να κάνει με τη δημιουργικότητα, το συναίσθημα, την επιθυμία να ξεπεράσουμε τα όριά μας και να συνεχίσουμε να καινοτομούμε. Η βιομηχανία του ρολογιού αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι αυθεντικές μάρκες με πλούσιο υπόβαθρο και ρολόγια υπέροχης κατασκευής διατηρούν την ελκυστικότητά τους μακροπρόθεσμα. Σήμερα περισσότερο από ποτέ, οι άνθρωποι αναζητούν πολυτελή προϊόντα που να τους εκφράζουν σε προσωπικό και συναισθηματικό επίπεδο, που να έχουν ιδιαίτερο νόημα και αντικατοπτρίζουν τις αξίες και τον χαρακτήρα τους. Αυτό ακριβώς προσφέρουν τα ρολόγια μας.

Περισσότερες πληροφορίες για την TAG Heuer εδώ.

More Stories
Κατέθεσε η Microsoft πατέντα για smartwatch;