MB&F: LM Split Escapement EVO

Όσοι έχουν την τύχη να κρατήσουν στα χέρια τους αυτό το ρολόι της MB&F ας μπουν στον κόπο να ανακαλύψουν, στο πίσω μέρος του μηχανισμού, μια μικρή υπογραφή: είναι αυτή του Stephen McDonnell, του ωρολογοποιού από το Μπέλφαστ ο οποίος επινόησε τον μηχανισμό του LM Perpetual.

Στην προσπάθειά του να συνδυάσει, στο καντράν, τις ενδείξεις του διηνεκούς ημερολογίου με τον signature «flying» τροχό του τυμπάνου, ο McDonnell χώρισε τον τελευταίο από την καστάνια και τον τροχό του escapement, τοποθετώντας τα εκτός οπτικού πεδίου, στην οπίσθια όψη του μηχανισμού. Κατ’ αυτό τον τρόπο, το ευρύ τύμπανο (διαμέτρου 14mm) μοιάζει να ταλαντώνεται χωρίς τίποτα να του δίνει ώθηση αν και, στην πραγματικότητα, είναι συνδεδεμένο με το escapement με τη βοήθεια ενός μακρύ άξονα, ο οποίος διέρχεται από το κέντρο του μηχανισμού.

Θέλοντας να αναδείξει την ευφυή ιδέα του Ιρλανδού, η MB&F δημιούργησε το 2017 το LM Split Escapement, του οποίου το καντράν δεν ήταν τόσο «πολυάσχολο», φιλοξενώντας μόνο ενδείξεις για την ώρα και τα λεπτά, την ημερομηνία και το power reserve. Το 2020, η μάρκα εξέλιξε περαιτέρω το LM Perpetual τοποθετώντας το σε κάσα τύπου EVO, προσαρμοσμένη στις αντιξοότητες της καθημερινής ζωής. Εντός της, ο ευαίσθητος μηχανισμός είναι αναρτημένος στο μονομπλόκ σύστημα απορρόφησης κραδασμών FlexRing, που εξαλείφει τους κάθε είδους κάθετους και οριζόντιους κραδασμούς που συνοδεύουν τις καθημερινές μας δραστηριότητες.

Έχοντας ως χαρακτηριστικό της την απουσία στεφάνης, η κάσα EVO συνάντησε για πρώτη φορά το LM Split Escapement σ’ ένα limited edition 10 κομματιών, που παρουσιάστηκε με την ευκαιρία του χρυσού ιωβηλαίου των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Μια μικρή, αλλά έξυπνη αλλαγή έκανε το ρολόι εκείνο να μοιάζει εντελώς διαφορετικό. Εντός της κάσας, ο μηχανισμός είχε περιστραφεί κατά 30°, φέρνοντας τη βιδωτή κορώνα από το 2 στο 4:30 και αλλάζοντας τη συμμετρία των ενδείξεων στο καντράν. Φέτος, η MB&F παρουσιάζει μια νέα, πιο προσιτή στο κοινό εκδοχή του LM Split Escapement EVO, η οποία συνδυάζει κάσα από τιτάνιο βαθμού 5, με ενσωματωμένο λουράκι από rubber σε γκρι χρώμα και ανθρακί καντράν σε βάση που έχει χρωματιστεί στο γαλάζιο του πάγου. Μια σύνθεση υψηλής αισθητικής, που βρίσκει το ταίρι της στην οπίσθια όψη του μηχανισμού, που χαρακτηρίζεται από όμορφα κοντράστ ανάμεσα στη σκουρόχρωμη πλατίνα, τα δίδυμα επιροδιωμένα βαρέλια και τις λεπτομέρειες από ροζ χρυσό.

More Stories
Cristophe Claret Soprano